berita

Teknologi pembasmian kuman ultraviolet (UV) telah menjadi bintang utama dalam rawatan air dan udara sejak dua dekad yang lalu, sebahagiannya disebabkan oleh kemampuannya untuk memberikan rawatan tanpa menggunakan bahan kimia berbahaya.

UV mewakili panjang gelombang yang jatuh di antara cahaya yang dapat dilihat dan sinar-X pada spektrum elektromagnetik. Julat UV dapat dibahagikan lagi kepada UV-A, UV-B, UV-C, dan Vacuum-UV. Bahagian UV-C mewakili panjang gelombang dari 200 nm - 280 nm, panjang gelombang yang digunakan dalam produk pembasmian kuman LED kami.
Foton UV-C menembusi sel dan merosakkan asid nukleik, menjadikannya tidak dapat pembiakan, atau tidak aktif secara mikrobiologi. Proses ini berlaku secara semula jadi; matahari memancarkan sinar UV yang berfungsi dengan cara ini. 
1
Pada suhu yang lebih sejuk, kami menggunakan Light Emitting Diodes (LED) untuk menghasilkan foton UV-C tahap tinggi. Sinar tersebut diarahkan pada virus, bakteria dan patogen lain di dalam air dan udara, atau di permukaan untuk membuat patogen tersebut tidak berbahaya dalam beberapa saat.

Dengan cara yang sama seperti LED yang merevolusikan industri paparan dan pencahayaan, teknologi LED UV-C akan menyediakan penyelesaian baru, lebih baik, dan diperluas dalam rawatan udara dan air. Dwi penghalang, perlindungan pasca penyaringan kini tersedia di mana sistem berasaskan merkuri sebelumnya tidak dapat digunakan.

LED ini kemudian dapat disatukan ke dalam berbagai sistem untuk mengolah air, udara, dan permukaan. Sistem ini juga berfungsi dengan pembungkusan LED untuk menyebarkan haba dan meningkatkan kecekapan proses pembasmian kuman.


Masa pengeposan: 02 Dis-2020